ראש מועצת שומרון ללפיד: "הכרז על שליח האו"ם כאישיות לא רצויה"

    שלמה ריזל No Comments on ראש מועצת שומרון ללפיד: "הכרז על שליח האו"ם כאישיות לא רצויה"

    ראש מועצת שומרון דורש מרה"מ היוצא להכריז על שליח האו"ם למזה"ת תור ונסלן כאישיות בלתי רצויה, זאת לאחר שונסלן זומן למשרד החוץ ל "שיחת הבהרה" אך לא ננזף. דגן: "להעיף את החצוף. ליאיר לפיד אין מינימום של כבוד לאומי"

    יוסי דגן צילום: פלאש 90
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכת הסערה סביב ההתבטאות של שליח האו"ם למזה"ת תור ונסלנן. לאחר שמשרד החוץ הזמין היום את שליח האו"ם למזה"ת ל"שיחת הבהרה" אולם נמנע מלנזוף בו על התבטאותו כנגד חייל מג"ב שניטרל את המחבל בשומרון לפני מספר ימים.

    יו"ר מועצת שומרון יוסי דגן: "ליאיר לפיד אין מינימום של כבוד לאומי. אני דורש להעיף את השקרן הזה החוצה. לא יעלה על הדעת ששליח האו"ם ישקר ויכפיש את שמה של מדינת ישראל בעולם ולא יתנצל על דבריו. לא ניתן לעבור על כך בשתיקה לאור האשמת הקורבן החמורה הזאת, בה המותקף שהגן על חייו ועל חיי אזרחים אחרים מצד בן עוולה, הופך להיות האשם בהרג המחבל. את ההכפשה הקשה הזאת נגד מדינת ישראל ונגד חיילי צה"ל ואנשי מערכת הביטחון, חייבים לעצור ולגדוע ביד קשה, זו אנטישמיות מהדרגה הקשה ביותר".

    "אני דורש להכריז על שליח האו"ם תור ונסלנן כ'פרסונה נון גרטה'. במדינתנו אין מקום לאנשים שמנצלים את תפקידם בשביל להוציא עליה שם רע ולפגוע באנשי הביטחון שלה. מי שרוצה להסית ולשקר נגד מדינת ישראל, הוא חצוף ולא רצוי כאן, קל וחומר אם הוא לא מוכן להתנצל על דבריו, גם לאחר שהתבררו שהם שקר מוחלט, מדינת ישראל חייבת מינימום של כבוד עצמי", דברי דגן.

    כזכור, ביום שישי האחרון ניסה מחבל לדקור לוחמים של משמר הגבול שהוצבו על הציר המרכזי בכפר חווארה על מנת לאבטח את נסיעת היהודים במקום. כתוצאה מפיגוע נפציו שני לוחמי מג"ב ולוחם אחר חיסל את המחבל. בעקבות הפיגוע פרסם שליח האו"ם לאזור, תור ונסלנד, הודעה נגד חיסול המחבל ואף רמז על כך שמדובר בשטח כבוש.

    "אני נחרד מההרג היום של הגבר הפלשתיני, עמאר מיפלח, במהלך עימות עם חייל ישראלי ליד חווארה בגדה המערבית", כתב תור ונסלנד. עוד הוסיף שליח האו"ם בציוץ שלו: "תנחומיי מעומק הלב למשפחתו האבלה. תקריות כאלה חייבות להיחקר במלואן ובאופן מיידי, ואלה שאחראים להם צריכים לתת את הדין". כאמור, אף על פי התיעוד מהאירוע בו נראה בבירור כי לוחמי מג"ב הם אלו שהותקפו והגיבו בהתאם, בחר ונסלנן שלא להתנצל ולחזור בו מדבריו.



    0 תגובות